پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

طرح جامع منطقه آزاد ماکو در سازمان محیط زیست تصویب شد

با پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ الزامات زیست محیطی برای طرح جامع منطقه آزاد ماکو در سازمان محیط زیست تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ حسین گروسی در حاشیه رویداد بین المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳ در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طرح جامع منطقه آزاد ماکو در یکسال گذشته به دلیل عدم پاسخ الزامات زیست محیطی راکد مانده بود که با پیگیری هایی که انجام شد روز چهارشنبه در سازمان محیط زیست تصویب و برای تصویب نهایی به شورایعالی مناطق آزاد ارجاع گردید.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی آب و هوا جزو خطوط قرمز سازمان می باشد اضافه کرد: حفاظت از محیط زیست باید با جدیت و قاطعیت انجام شود، اگر محیط زیست دچار مشکل شود، سلامت جامعه و مسائل اجتماعی و حتی امنیت اجتماعی در خطر می‌افتد.

وی اضافه کرد: رعایت ملاحظات زیست‌محیطی جهت حفظ بهداشت و سلامت شهروندان یک الزام قانونی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

گروسی حق حیات و زندگی مناسب در محیط زیست سالم را جزو حقوق اجتماعی و از اصول اساسی حقوق شهروندی دانست و افزود: کارگروه های زیست محیطی و رهنمودهای سازنده سازمان محیط زیست در حل این مشکل بسیار مفید واقع شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو براین اساس طرح جامع منطقه آزاد ماکو و رویکرد‌ها و سیاست‌های راهبردی منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف تعیین و برای تصویب به شورای عالی مناطق آزاد کشور ارسال می‌شود.

طرح جامع در راستای توسعه منطقه با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران بومی و ملی طراحی شده که در فاز‌های مختلف، راهبرد‌های توسعه تعریف می‌شوند.

شایان ذکر است: بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه غرب آسیا در منطقه آزاد ماکو با کاشت ۲۲۰ هزار درخت مثمر در حال احداث است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین