پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بزرگترین منطقه آزاد ایران، حلقه اتصال آسيا و اروپا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به موقعیت استراتژیک بزرگترین منطقه آزاد ایران به عنوان حلقه اتصال اروپا و آسيا گفت: ماکو در حال تبدیل به هاب انرژیهای تجدید پذیر و قطب صادرات خشکبار و چیپس میوه با توجه به پتانسیل استان و تولید محصولات باغی می باشد.

حسین گروسی در در دیدار با سفیر فنلاند در استانداری آذربایجان غربی افزود: لجستیک ترانزیت تجارت، معادن، امنیت غذایی و توسعه تولید محصولات آبزیان و کشاورزی و ایجاد باغ های مدرن، مزایایی است که جاذبه‌های بسیاری را فراهم می کند و همسایگی با ارس نیز می تواند شرایط را برای تبدیل شدن آن به قطب گردشگری فراهم کند.

وی اضافه کرد:‌ تدوین طرح جامع منطقه آزاد ماکو و راه اندازي زنجيره های كسب و كار در زمينه های مختلف، توسعه سرمايه گذاری و صادرات در كنار ايجاد زيرساخت ها جهت توسعه لجستيك، صنعت وگردشگری از جمله برنامه های راهبردی این منطقه است.

سفیر فلاند نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت گسترس همکاری‌ها بین ۲ کشور گفت: ایران برای ما یک کشور دوست و ارزشمند است و از ظرفیت های مناطق آزاد بخصوص ماکو می توان برای توسعه تجارت بهره برد.

«کاری کاهیلوئوتو» اظهار کرد: دنبال راهی هستیم که روابط را مستحکم تر کنیم و روابط بین ۲ کشور را بهتر کنیم ما هیچ وقت رابطه مان را با ایران قطع نکردیم و دنبال گسترش آن هستیم.

وی با بیان اینکه هدف من از این سفر آشنایی با دریاچه ارومیه است، افزود: ما از منابع قوی آب برخوردار هستیم و آماده ایم تجربیات خود را برای کمک به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.ما از منابع قوی آب برخوردار هستیم و آماده ایم تجربیات خود را برای کمک به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.

وی گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ سیاسی مهم و برای هر سفیری ارزشمند است و ما هم در اینجا به دنبال گسترس فعالیت‌ها هستیم امیدواریم با رفع تحریم‌ها این اتفاق مهم رخ دهد.

کاهیلوئوتو به ظرفیت‌های کشور فنلاند اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه محیط زیست، مدیریت آب و آموزش سرآمد هستیم که امیدواریم شرایط بین المللی تغییراتی را ایجاد کند و بتوانیم صفحه جدید دیگری از روابط با جمهوری اسلامی ایران را آغاز کنیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین