پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ظرفیت های بی بدیل منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش

مدیراجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت بی نظیر برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش و زیرساخت های آن است.

غلامرضا مشایخی در گفت و گو با نشریه عصر ورزش با بیان اینکه این مدیریت با هماهنگی و بهره مندی از ظرفیت های کارشناسی درون سازمان و جلب و بهره مندی از توانمندی های نخبگان ورزشی و اجتماعی منطقه با همکاری سازمان های اداری و مردم نهاد در راستای تقویت ورزش منطقه برنامه ریزی کرده است افزود:‌ توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و احیاء و برگزاری بازی های محلی در منطقه آزاد ماکو در دستور کار قرار داشته و برای ارتقاء و توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و احیاء و برگزاری بازی های محلی در منطقه آزاد ماکو برنامه ریزی شده است.
وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در حوزه ورزش بیان داشت: در یک سال گذشته مسابقات واليبال نشسته استان آذربايجان غربي ، مسابقات منطقه ای تیراندازی،‌ مسابقات منطقه ای والیبال نشسته ویژه جانبازان و معلولین ،‌جشنواره ماهیگیری ارس کنار، مسابقات منطقه ای تنیس روی میز منطقه و ارگاه دانش افزایی و آشنایی با اصول شطرنج برگزار شده ات.
وی اضافه کرد: دومین دوره مسابقات کورس اسب دوانی منطقه آزاد ماکو و دوره مربیگری درجه 3 و 2 جودو به صورت کشوری از دیگر برنامه های برگزار شده در حوزه ورزش بوده است.
مشایخی با بیان اینکه ماکو میزبانی اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور را داشت اضافه کرد:‌ برگزاری مسابقات بزرگ فوتسال جام بسیج ، طرح استعدادیابی ملی دوچرخه سواری، بهسازی زمین فوتبال چمن ماکو و پلدشت، تجهیز سالن های ورزشی و نجلیل از قهرمانان رشته های مختلف ورزشی (تکواندو، بوکس، وزنه برداری و…) از دیگر اقدامات انجام یافته این مدیریت می باشد.
وی از حمایت سازمان از از تیم کارته بانوان منطقه ازاد ماکو جهت حضور در مسابقات قهرمانی استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت:‌ اعزام تیم فوتسال بانوان منطقه ازاد ماکو به مسابقات قهرمانی استان آذربایجان غربی و کسب مقام نایب قهرمانی ، برگزاری مسابقات داژبال در رده سنی نوجوانان (آقایان و بانوان) و میزبانی مسابقات ملی سافاری خانوادگی از دیگر برنامه های انجام یافته توسط این مدیریت بود.

مدیر اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری جشنواره آدم برفی و تیوب سواری و اسکی روی برف و بر گزاری مسابقات جایزه بزرگ دو کوهستان (آقایان و بانوان) خبر داد و گفت‌: برگزاری مسابقه فوتسال منتخب پیشکسوتان منطقه آزاد ماکو با بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال در حمایت از زلزله زدگان خوی ، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی منطقه آزاد ماکو پلدشت ، میزبانی مسابقات کشتی نوجوانان استان،‌طرح استعدادیابی فوتسال با حضور مجید جلالی(سر استعدادیاب فدراسیون فوتبال کشور) و برگزاری چهارمین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور و مشارکت بیش از 100 هزار نفری از جمله برنامه های اجرا شده سازمان منطقه آزاد در حوزه ورزش بود.

مشایخی از برگزاری مراسم تجلیل از بزرگان و نخبگان رشته ورزشی کشتی ایران در ارومیه خبر داد و اضافه کرد:‌ مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان، به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در سال جاری به مدت 2 روز به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار شد و بیش از 300 کونگ فوکار به نمایندگی از 26 استان کشور در رده سنی جوانان در این رقابت‌ها حضور دارند و به مدت 2 روز در سالن 2000 نفری ولیعصر شهرستان ماکو رقابت کردند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در بازدید از غرفه منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه کیش نیز گفته بود: منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت بی نظیر برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش و زیرساخت های آن است.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری در حوزه ورزش و زیرساخت ها می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در عرصه های مختلف ورزشی ملی و بین المللی در این منطقه باشیم اضافه کرده است: با توجه به شناختی که از منطقه آزاد ماکو پیداکردم خوشبختانه ظرفیت خوبی برای پیشرفت در حوزه ورزش موجود است.
قهرمان فوتبال تاکید کرده بود: ورزش هزینه نیست بلکه یک نوع سرمایه گذاری است و اگر این مهم مورد توجه باشد می تواند در سایر حوزه ها نیز اتفاقات مثبتی را رقم بزند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین