پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اجرایی نمودن بسته های تشویقی نوسازی بافت فرسوده در منطقه آزاد ماکو برای اولین بار در بین مناطق آزاد

مدیرشهرسازی و اطلاعات جغرافیایی منطقه آزاد ماکو گفت: بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری به منظور افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده و در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

آرش صادقیان روز یکشنبه درجلسه بررسی سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی پیشنهادی به منظور نوسازی محلات شهرهای منطقه با حضور نمایندگان شهرداری ها افزود: وظایفی که در تهیه طرح های شهری از سوی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان تفویض شده پیرو ابلاغیه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و راهبردهای ریاست جمهوری برای تولید مسکن و نوسازی بافت های فرسوده بسته های تشویقی بی سابقه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قبلا همچین امتیازاتی را به لحاظ ارائه تراکم ها، طبقات، تامین پارکینگ و … نداشتیم افزود: بر این اساس سازمان منطقه آزاد تصمیم به اجرایی کردن آن گرفته و با توجه به وجود بافت های فرسوده مصوب در ماکو شوط و بازرگان، تغییراتی در محدوده بافت های فرسوده انجام می شود.

صادقیان گفت:‌ برای محدوده های بافت فرسوده مرگنلر، یولاگلدی و ماکو نیز بخش هایی اضافه می شود تا شهروندان از تخفیفاتی که قبل از عید برای صدور پروانه های ساخت استفاده کنند هم از نظر ضوابطی تشویقی است و هم امکان استفاده از تسهیلات قانون جهش تولید را برای کسانیکه مشمول محدوده های بافت فرسوده می باشند فراهم می کند.

مدیرشهرسازی خاطرنشان ساخت : این طرح نیز همچون طرح نهضت ملی و اقدام ملی برای اولین بار در بین مناطق آزاد در ماکو اجرایی می شود.

شایان ذکر است: جزئیات ۱۹ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چهار گروه انواع مشوق‌های پیش‌بینی شده در مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع است.

جزئیات ضوابط تشویقی انواع مشوق‌های پیش‌بینی شده در مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در گروه های ضوابط تشویقی گروه نخست (بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری) ضوابط تشویقی گروه دوم (نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای)، ضوابط تشویقی گروه سوم (نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری) و ضوابط تشویقی گروه چهارم (نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع) ابلاغ شده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین