پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

الزام ثبت کلیه کالاهای تولیدی و وارداتی در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا

طی جلسه با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و نمایندگان وزارت صمت اجرایی شدن ماده ۶ قانون اصلاحی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت لذا تمامی کالاهای اساسی یا غیراساسی، تولیدی یا وارداتی،‌یارانه ای یا غیریارانه ای مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها و مرکز نگهداری کالا هستند و هیچ استثنایی برای کالاها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، تمام مراکز نگهداری کالا و انبارها ملزم به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع انبارها هستند و کشف کالا در انبارها بدون ثبت در سامانه مربوطه به مفهوم کالای قاچاق است.

لذا همه فعالان تجاری ملزم به ثبت‌نام در سامانه‌ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir هستند و چنانچه هرکدام از فعالان اقتصادی در سامانه‌های یاد شده ثبت‌نام نکنند، مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متخلف صنفی شناخته می‌شوند.

همه بهره‌برداران باید تمام کالاها را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و هرگونه سهل‌انگاری فعالان تجاری در ثبت اطلاعات انبار و ورود وخروج کالا از انبار طبق قوانین و مقررات جاری، منجر به محکومیت نگهداری کننده کالای بی‌هویت و سپس جریمه نقدی به میزان یکصد میلیون ریال یا معادل یک چهارم ارزش کالای مربوطه تخلف است.

کاربران باید توجه و دقت کافی برای ثبت اطلاعات انبار خود را داشته باشند چون پس از انجام مراحل ثبت نام در سامانه جامع انبارها باید اطلاعات خود را از سوی این سامانه تائید کنند تا بتوانند فعالیت معمول خود را داشته باشند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین