پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماکو ظرفیت ایجاد پایگاه خدمات فرامرزی هلال احمر را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو‌خدمات هلال احمر را گسترده و فرامرزی دانست و گفت: این منطقه قابلیت ایجاد پایگاه فرامرزی هلال احمر به منظور ارائه خدمات و آموزش به شهروندان کشورهای همسایه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌حسین گروسی در نخستین گردهمایی تیم های بهداشت و درمانی اضطراری آذربایجان غربی افزود: این سازمان آماده مشارکت در ایجاد و تجهیز پایگاه فرامرزی و بین المللی هلال احمر به منظور آموزش امداد و نجات و خدمات رسانی سریع هم به شهرهای شمال استان و هم کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر یکی از خوشنام‌ترین و پرآوازه‌ ترین نهادها و سازمان‌ها در کشور است افزود: هلال احمر در بدترین و سخت‌ترین شرایط و بحران‌ها بهترین و سریعترین عملکرد را داشته است.

گروسی منطقه آزاد ماکو را مستعد برای تولید گیاهان دارویی و واردات تجهیزات پزشکی و توریسم سلامت عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در حوزه توریسم سلامت و تولید گیاهان دارویی در این منطقه سودآور بوده و حتی می تواند در جی دی پی و اقتصاد ملی نیز اثرگذار باشد.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو با اشاره دو رویکرد مردمی سازی اقتصاد و جهانی سازی آن اظهار داشت: این دو رسالت  از جمله رسالت های هلال احمر نیز است لذا برای مردمی سازی اقتصادی به دنبال ایجاد بنگاه های اقتصادی و شرکت های تعاونی سهامی عام هستیم.

گروسی اشاره کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو با طراحی و پیاده سازی مدل کشاورزی مکانیزه ومدرن و با سرمایه گذاری عظیم درایجاد باغ گردو و پسته توسط بخش خصوصی، با اجرای کامل  زنجیره های تأمین به صورت علمی و عملی در جهت ارتقاء امنیت غذایی کشور گام برداشت.

وی خاطرنشان ساخت: جذب گردشگران سلامت در سطح بین‌المللی با توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های عملیاتی محقق می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های درمانی این منطقه ایجاد و راه اندازی پت اسکن برای ارائه خدمات بین المللی و منطقه ای ضروری است و این سازمان آماده مشارکت برای ایجاد مرکز پت اسکن می باشد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین