پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

معرفی ظرفیت های منطقه آزاد ماکو در اولین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان

ظرفیت ها و دستاوردهای منطقه آزاد ماکو در اولین نمایشگاه بین المللی صادرات به کشور پاکستان در چابهار معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، منطقه آزاد ماکو نه تنها برای سرمایه‌گذاران ایرانی که برای سرمایه‌گذاران خارجی هم فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت ورود بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی به‌این منطقه برای سرمایه‌گذاری از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

همچنین کریدور زمینی چابهار به ماکو و اتصال به اروپا بهترین و ارزان ترین مسیر ترانزیتی است که می تواند با معرفی به صادرکنندگان پاکستانی و ایرانی فرصتی برای رشد اقتصادی منطقه و ایران فراهم آورد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار  پاکستان قرابت های فرهنگی، زبانی، مذهبی و خویشاوندی بی شماری با کشورمان دارد و از این امر باید به خوبی برای توسعه صادرات به این کشور استفاده کرد.

مقدم افزود: کشور پاکستان با جمعیتی حدود ۲۵۰ میلیون نفر سه برابر کشور ما جمعیت دارد و این یعنی یک بازار مصرف بسیار بزرگ در همسایگی ما قرار دارد که اتفاقا به لحاظ سلیقه و ذائقه و مصرف بسیار به مردم کشورمان نزدیک هستند به همین دلیل فرصت تصاحب این بازار برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان ما بسیار باید مغتنم شمرده شود.

وی با بیان اینکه چابهار محور صادرات به کشور پاکستان به شمار می رود، تاکید کرد: بر همین اساس ما در این منطقه آزاد مصمم هستیم بستر گسترش صادرات و تعامل صادر کنندگان و تولید کنندگان با کشور پاکستان را افزایش دهیم به همین دلیل اولین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان قرار است در چابهار برگزار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص جزئیات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه ۲۶ تا ۲۹ دی ماه امسال از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در چابهار برگزار می شود و قرار است راه های توسعه صادرات به کشور پاکستان در آن به صورت کاملا جدی ملموس و کاربردی مورد بررسی قرار گیرد.

مقدم افزود: این نمایشگاه با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و برخی دیگران مدیران ارشد اقتصادی، صنعتی و بازرگانی کشور برگزار می‌شود و امیدواریم خروجی آن افزایش صادرات به کشور پاکستان باشد.

وی گفت: سایر مناطق آزاد کشور نیز قرار است در این نمایشگاه شرکت کنند تا این نمایشگاه بستر مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری در همه مناطق آزاد کشور باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین