پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تراز تجاری منطقه آزاد ماکو به ۱۷۸ میلیون دلار رسید

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه نمایشگاه صادرات به پاکستان در منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تراز تجاری مثبت این منطقه گفت: تراز تجاری بزرگترین منطقه آزاد کشور به ۱۷۸ میلیون دلار رسید.

سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو برای فعالان اقتصادی توجیه پذیری ویژه دارد

حمزه حورسی افزود: سرمايه گذاري در بزرگترین منطقه آزاد کشور بواسطه موقعيت منحصر بفرد و مزاياي قانوني و نسبي آن براي فعالين اقتصادی و سرمايه داران توجيه پذيري ويژه اي داشته است.

وی ادامه داد: ماكو تنها منطقه آزاد كشور است كه در تمامي حوزه هاي سرمايه پذير داراي پتانسيل هاي ويژه و جذاب مي باشد و بواسطه وسعت، موقعيت جغرافيايي و منابع طبيعي در دسترس پاسخگوي سرمايه گذاريها در هر حوزه و هر حجمي مي باشد.

حورسی تاکید کرد: دسترسي به آبهاي روان، سدها و خاك حاصلخيز چندين هزار هكتاري، وجود معادن فلزي و غير فلزي و انواع سنگ هاي تزئيني، زير ساخت حمل و نقل هوايي، تردد بيش از 800 کامیون در روز از مرز بازرگان و . . .، تنها بخشي از ويژگي هايي است كه ماكو را به بهشت سرمايه گذاري در ايران تبديل می نماید.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه طی یک سال گذشته صادرات کالا از ماکو به سرزمین اصلی ۲۱۰ میلیون دلار بوده است اضافه کرد: صادرات کالا و خدمات منطقه به خارج از کشور ۲۰۱ میلیون دلار و صادرات مجدد به ۵.۶ میلیون دلار طی یکسال گذشته رسید.

وی همچنین عنوان کرد: در این مدت صادرات عبوری از این منطقه آزاد به ۱۹۰۰ میلیون دلار رسید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین