پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه در دستور کار منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تقویت دیپلماسی اقتصادی فرامرزی با عنوان"میزماکو" در دستور کار قرار داشته و در داخل و خارج از کشور به معرفی ظرفیتهای اقتصادی منطقه می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حمزه حورسی طی جلسه ای با وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری جمهوری خودمختار نخجوان افزود: میزماکو با حضور فعالان اقتصادی در داخل و خارج از کشور به معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری و فرصت های تجاری  منطقه می پردازد و در صورت فراهم بودن بستر قصد داریم اولین دوره از برنامه میز ماکو را در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار کنیم.

وی افزود: زمانیکه منافع بین دو کشور مطرح می شود امنیت دوطرفه بخودی خود ایجاد خواهد شد و ما دنبال جذب سرمایه گذاران از کشورهای همسایه هستیم تا بیش از پیش امنیت  موجود تقویت شود.

حورسی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی فرصت ها را برای ایجاد ارتباطات اقتصادی فراهم می کند افزود: نگاه ما به فرهنگ اقتصادی جدی است و از اینرو یکصد و ده بسته سرمایه گذاری معرفی شده است که تعدادی از آنها در حوزه فرهنگی و ورزشی می باشد چرا که معتقدیم فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم هم هستند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان آمادگی کامل خود را برای استقبال از برنامه های نمایندگی امورخارجه در جمهوری خود محتار نخجوان بیان کرد و گفت در کنار برنامه های پیشنهادی از طرف امور خارجه به منظور تقویت مناسبات دوطرفه با کشورهای همسایه هستیم.

کامران پزشکی، وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری جمهوری خودمختار نخجوان نیز با بیان اینکه هدف از این سفر ایجاد هماهنگی های اولیه برای برقراری ارتباطات متقابل هست گفت در این سفر ما دو موضوع را دنبال می کنیم که یکی معرفی دستاوردها و ظرفیتهای فرهنگی منطقه آزاد ماکو در جمهوری خودمختار نخجوان هست و دیگری شناساندن ظرفیتهای موجود در نخجوان برای ایجاد همکاریهای متقابل هست.

وی گفت: طی بررسیهای که از وضعیت کنونی انجام شده است مشخص شده است که در حوزه های علمی و فرهنگی اوضاع روابط دوجانبه مساعدتر هست چرا که بخشی از تمدن کشور آذربایجان در تمدن ایران نهفته است.

همچنین همکاری مشترک در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی بین منطقه آزاد ماکو و نخجوان و تأمین محتوای لازم برای شناساندن ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری ماکو در نخجوان طی نشستی با حضور مدیرروابط عمومی سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین