پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تفاهم ایران و کشورهای اکو برای احداث دهکده لجستیک ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از احداث اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران خبر داد و گفت: جاده اکو به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب بعد از عید افتتاح می‌شود.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال آینده تفاهم‌نامه‌ای با 10 کشور عضو برای احداث دهکده لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو امضا می‌شود.

وی با بیان این‌که ایران با 5 کشور عضو از جمله ترکیه هم مرز است، افزود: کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو علاقه‌مندی زیادی برای همکاری با کشورمان در زمینه لجستیک، گردشگری، صادرات و… دارند.

وی بیان کرد: در طرح جامع زمینی به مساحت 1820 هکتار برای احداث دهکده لجستیک با مشارکت و همکاری کشورهای عضو اکو در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان این‌که بعد از عید جاده لجستیک را به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب و با نام «جاده اکو» به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: همچنین اوایل سال آینده اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران بر اساس تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری اوایل اجرایی می‌شود. تفاهمنامه این شهرک مبادله شده و این مجموعه امکان صادرات کالای دانش‌بنیان و فناورانه را فراهم می‌کند.

گروسی بیان کرد: برای احداث این شهرک منطقه آزاد ماکو 10 هکتار (100 هزار مترمربع) زمین را به‌صورت رایگان اختصاص داده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین