پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فرهنگ، عامل پیشرفت همه جانبه منطقه آزاد ماکو

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه آزاد ماکو که در شهرستان شوط با حضور ائمه جمعه ، سران اقوام ، مدیران اداری و ستادی منطقه آزاد ماکو تشکیل شد بیان داشتند فرهنگ، عامل اصلی توسعه منطقه آزاد ماکو است.

 محمد فرزاد میرزایی قلعه در این جلسه اذعان داشت: منطقه آزاد ماکو به عنوان جوانترین منطقه آزاد کشور و دومین منطقه پهناور جهان ، با جمعیتی بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر در سه شهرستان و ۲۶۰ روستا از ظرفیت های بسیار زیادی جهت توسعه و پیشران پیشرفت کشور برخوردار است.

وی در ادامه اظهار کرد: مهمترین عامل در این زمینه، فرهنگ و به خصوص خصلت های رفتاری و اخلاقی مردم منطقه است و مردم این منطقه در گذر زمان در پهنای جغرافیایی این گوشه از کشور همواره مرزدار و رشد دهنده کشور بوده‌اند و منطقه ماکو به عنوان چهارسوی کشور می‌تواند بستر مناسبی جهت رشد فاکتورهای اخلاقی منطقه از جمله فرهنگ کار، مصرف و … باشد.

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد کشور گفت: در تلاش هستیم فاکتورهای اخلاقی منطقه را به عنوان الگو برای سایر مناطق طراحی و گسترش دهیم.

دکتر میرزایی قلعه در این جلسه به استعداد گردشگری منطقه اشاره کرد و افزود: با گسترش بیشتر فرهنگ میهمان نوازی می‌توان شاهد توسعه همه جانبه گردشگری منطقه بود و همچنین در تلاش هستیم فرهنگ و روایت فرهنگی منطقه را جاذبه اصلی گردشگری منطقه معرفی نماییم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین حالت، تأکید بر جاذبه های فرهنگی از جمله فرهنگ غذا به عنوان یک جاذبه ، فرهنگ پوشش و … است که در برنامه های بودجه منطقه به این مهم تأکید بیشتری خواهد شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین