پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

شورای تعالی فرهنگ عمومی منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط برگزار شد

شورای تعالی فرهنگ عمومی منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امام جمعه شوط و جمعی از مسئولین و فعالین فرهنگی منطقه در شهرستان شوط برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این آئین با بیان اینکه اجرای قوانین مناطق آزاد باعث تسهیل ورونق کسب و کار و افزایش درآمد منطقه و به تبع آن افزایش اعتبارات فرهنگی را در پی خواهد داشت گفت: عمل نکردن به قوانینی که منحصرا مربوط به مناطق آزاد است منجر به ایجاد دوگانگی در مدیریت ها و به تبع آن ایجاد موانع در مسیر توسعه منطقه را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی و عمومی جهت تعالی فرهنگ عمومی منطقه آزاد ماکو براساس موضوعات اولویت بندی شده و برنامه های تدوین شده تلاش کنند افزود:‌ فرهنگ و مبانی فرهنگی مبنای حرکت جوامع است و در طول تاریخ این امر به وضوح برای همه آشکار است.

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در این آئین گفت:‌ موضوع آسیب های اجتماعی بویژه کاهش آمار طلاق و اعتیاد بسیار مهم است و  آموزش و پیشگیری،‌ بهترین و موثرترین راه برای کاهش  این آسیب های اجتماعی است.

مهدی حسین زاده یزدی افزود:  از کلیه سازمان ها و دستگاههای اداری و مردم نهاد درخواست می کنم تا در این موضوع مهم و حیاتی همکاری و مساعدت نمایند.

وی به برچیده شدن مدارس کانکسی نیز اشاره کرد و افزود: با مشارکت مردم و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت مردمی می توان بسیاری از مشکلات نه تنها منطقه بلکه کل کشور را نیز رفع کرد.

امام جمعه شهرستان شوط نیز در این جلسه گفت:  توجه به فرهنگ عمومی و اهمیت دادن به آن برای حفظ و ثبات باور و اندیشه های فرهنگی و ارزش‌ها باعث مصون ماندن جامعه در حال تحول و پیشرفت ایران اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی و دسیسه‌های شیطانی دشمنان شده و  باعث بالا رفتن جایگاه تمدن ایرانی و فرهنگ انسان ساز اسلامی در جهان می‌شود.

حجت الاسلام جباری افزود:‌ شورای  تعالی فرهنگ عمومی می تواند منشاء و باعث تحولات جدی در جامعه شده و اهمیت و جایگاه آن از سایر بخش های فرهنگی متمایز می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد:  امیدواریم تا پایان سال با همدلی، هم اندیشی و همکاری مدیران دستگاه های فرهنگی و اجرایی و فعالان عرصه فرهنگی، مسائل فرهنگی منطقه را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین