پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سرمایه گذار چینی: فرصت های کسب و کار در بزرگترین منطقه آزاد ایران قابل توجه است

یک سرمایه گذاری چینی گفت: فرصت های ارائه شده منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد ایران در رویداد نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت (CIFIT) جذاب و قابل توجه بود.

“آقای لین”، فعال اقتصادی و شهروند شهر شیامن افزود: برای اولین بار است که فرصت ها و جاذبه های مناطق أزاد ایران را در این نمایشگاه مشاهده می کنم.

وی اضافه کرد: اطلاعاتی که در خصوص منطقه آزاد ماکو و ظرفیت های آن در معدن،‌ ترانزیت و کشاورزی در این نمایشگاه ارائه شده به نظر می رسد باید یک بار برای مشاهده آن ها به ایران سفرکنم.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، به نقل از خبرگزاری شین هوا، ” ژانگ لیجون”، رئیس اداره اقتصاد منطقه‌ای PwC در چین نیز گفت: از ابتدای سال جاری، علی‌رغم چالش‌های موجود، پیشرفت های خوبی در توسعه همکاری ها با ایران حاصل شده است.

شین هوا تصریح کرد: سیاست‌های سرمایه گذاری، فرصت‌های ایجاد شده برای احیای صنعت و تکنولوژی جدید همچنان مورد توجه فعالان اقتصادی چین است واز سرمایه‌گذاری در خارج از کشور و یا حضور سرمایه گذاران ایرانی در چین استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد:‌ چین  بازار بزرگ و فناوری پیشرفته ای دارد و می توان از ظرفیت های ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس برای گسترش این فناوری ها بهره مند شد.

عکاس خبرگزاری “شینهوا لین شانچوان” نیز درحاشیه این نمایشگاه گفت: علاقمندم برای عکاسی از جاذبه های گردشگری مناطق آزاد ایران به این کشور سفر کنم.

وی گفت: متاسفانه به دلیل تفاوت گفتاری ظرفیت های ایران برای مردم چین و جذابیت های چین برای مردم ایران مغفول مانده است.

به گفته کارشناس حوزه اقتصاد ،‌ یکی از مولفه های مورد توجه اقتصاددانان برای رشد اقتصادی کشور، شناسایی ارتباط بین سرمایه گذاری خارجی و جذابیت بازار داخلی و معرفی آن به سرمایه گذاران خارجی است.

رضا موقری افزود: دنیای امروز، دنیای ارتباط و تعامل است و تعامل با چین، هند، روسیه و دیگر کشورها قطعاً به نفع اقتصاد ایران و یک بازی برد – برد است.

وی افزود‌: ارائه جذابیت سرمایه گذاری و جذابیت بازاردر مناطق  آزاد در کشورهای توسعه یافته می تواند اثر مستقیمی بر میزان و حجم تبادلات تجاری کشور داشته باشد.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی دنیا، روز به روز در حال توسعه، تثبیت جایگاه خود و نیز پیشرفت در حوزه اقتصادی است، همچنین سهم قابل توجهی از اقتصاد و تجارت دنیا در اختیار این کشور قرار دارد لذا معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری ایران در این کشور ضروری است .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین