پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

صدور کارت ماکووندی و عضویت شهروندان در شرکت های سهامی عام نخستین اقدام منطقه آزاد ماکو در راستای تحقق شعار سال

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماگو گفت: گام نخست در راستای مردمی سازی اقتصاد در منطقه آزاد ماکو صدور کارت ماکووندی و گام دوم نیز  عضویت شهروندان منطقه در شرکت های سهامی عام پروژه محور و تولید محور می باشد.

حسین گروسی روز پنجشنبه در نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران رسمی منطقه آزاد ماکو افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بسیار مهم بوده و برای تحقق  مشارکت مردم در جهش تولید و مردمی سازی اقتصاد،  از ایده ها و طرح های نخبگان و صاحبنظران استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ظرفیت های بسیاری در حوزه های لجستیک، تجارت و ترانزیت دارد افزود: فرصت های بی بدیل نیز در گردشگری، معدن، صنعت و تولید فراهم است  بطوریکه  واحد های تولیدی این مطنقه در تولید پوشاک موفق کرده و آماده توسعه مجموعه ها برای صادرات می باشند.

*** شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان و فناوردر منطقه آزاد ماکو حمایت می شوند

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: در سال جاری هدف گذاری ها در راستای حمایت از شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان و فناور بوده لذا در این راستا با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تفاهم نامه ای امضا کردیم که بر اساس آن ۱۰ هکتار زمین به منظور ایجاد زیرساخت برای صنایع دانش بنیان و فناور و تجاری سازی این مجموعه ها و تولید واگذار می شود.

گروسی با اشاره به اینکه این اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان کشور است که در ماکو ایجاد می شود خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی آن از ابتدای امسال آغازخواهد شد.

*** ۲۰ هکتار زمین برای سرمایه گذاران دیتاسنتر تخصیص می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: در موضوع صنایع  IT , ICT و دیتاسنتر نیز سال گذشته با وزارت ارتباطات توافق انجام شد تا ۲۰ هکتار زمین به متقاضیان دیتاسنتر واگذار شود که با این اقدام منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو بعنوان چهارمین قطب دیتاسنتر اینترنشال و بین المللی کشور تبدیل می شود که در این راستا تقاضاهای سرمایه گذاری خارجی نیز داریم.

وی از پیگیری برای تصویب طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکودر سال گذشته خبر داد و اذعان داشت:  این طرح در حقیقت نقشه راه و حرکت منطقه برای توسعه است. سال گذشته  ایراداتی از سوی سازمان محیط زیست وارد شد که با پیگیری و دفاعی که انجام گرفت این موارد رفع و طرح جامع برای تصویب به شورایعالی ارجاع داده شد.

گروسی با بیان اینکه  بزرگترین منطقه آزاد کشور بدون طرح جامع نمی تواند توسعه پیدا کند ادامه داد:  صیانت از آب و هوا و محیط زیست بسیار برای ما مهم است و کنترل آلایندگی صنایع سنگین به جد پیگیری میشود.

این مسئول تصریح کرد: در راستای طرح جامع، مقدمات لازم برای توسعه منطقه آزاد در قالب توافقات و تفاهم نامه ها در سال گذشته انجام شده است.

*** سرمیه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه گردشگری ماکو کلید خورد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه این جلسه گفت:  در موضوع گردشگری نیز تفاهم نامه ۲ هزار میلیاردی با شرکت ماهان داشتیم که  بعد از مطالعاتی که از سوی این هلدینگ ازظرفیت های سد ارس تا بورالان انجام گرفت سرمایه گذاری به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان ساخت: این شرکت علاوه بر سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در حوزه امنیت غذایی و کشاورزی در حوزه گردشگری نیز ورود پیدا می کند .

گروسی همچنینبه مردمی سازی اقتصاد اشاره کرد و گفت: مقدمات لازم برای تاسیس شرکت های تعاونی سهامی عام انجام شد.  در مورد صدور کارت ماکووندی هم اقداماتی انجام دادیم تا از مزایای منطقه بهره مند شود لذا در اویل سال این اتفاق  رقم خواهد خورد تا شاهد رشد اقتصادی  منطقه باشیم.

*** نواقص فرودگاه ماکو برای افزایش پروازها برطرف شد

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرودگاه ماکو فاقد لایتینگ بود و پرواز در شب مقدور نبود همچنین در خصوص مخزن سوخت نیز مشکل داشتیم که سال گذشته برطرف شد.

وی ادامه داد: طی قرارداد با شرکت هواپیمایی ماهان، پروازهای این شرکت  در سال جدید با توجه به تجهیز فرودگاه به لایتینگ برقرار می شود.

گروسی با تاکید بر اینکه در کنار بحث مردمی سازی اقتصاد،  زیرساخت ها نیز باید فراهم شود بیان داشت: بزرگترین منطقه آزاد کشور بدون وجود زیرساخت نمی تواند توسعه پیدا کند.

*** ماکو گنج پنهان در گردشگری، معدن و کشاورزی 

این مسئول در ادامه ماکو را  گنج پنهان در حوزه گردشگری، معدن، کشاورزی، امنیت غذایی و  تولید توصیف کرد و گفت: برای جهش تولید باید از این ظرفیت ها با مشارکت مردم استفاده کنیم.

وی افزود: در طرح جامع شهرک ها و شهر جدید برای ساخت مسکن و کنترل قیمت مسکن پیش بینی کرده ایم.  در واگذاری زمین در رتبه اول هستیم وامکان سنجی احداث شهرک جدید و مدرن برای نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

گروسی به حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد  از اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط آفرین حمایت می کند لذا باید دستگاه های متولی برنامه های پرنشاط و متنوع بیشتر و در خور مردم فهیم منطقه اجرا نمایند.

وی ادامه داد: در راستای مسئولیت های اجتماعی نیز بی تفاوت نبودیم و این سازمان وظایف دستگاه های دیگر را نیز انجام داده ولی باید دستگاه های متولی در این خصوص وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: در سال گذشته ۲۳ میلیون دلار سهمیه کالای همراه مسافر مابوده که نصف آن جذب شده در حالیه باید بر اساس جمعیت  ۲۵۰ هزار نفری  سهیمه ما بر اساس فرمول های منطقی بیشتر باشد. دلیل عدم افزایش سهمیه کالا همراه مسافر عدم محصورسازی بود که با اقدام جهادی که سال گذشته طی ۸ ماه انجام شد منطقه کاملا محصور شده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین