پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماه رمضان فرصتی بی نظیر برای انس با قرآن كريم است

امام جمعه شهرستان ماکو گفت: ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براي خود سازی و مانوس شدن با قرآن كريم و درك مفاهيم اين كتاب آسمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی همزمان با شب ۲۱ رمضان در محفل انس با قرآن با بیان اینکه مقدرات مادي و معنوي يك سال افراد در شب قدر مشخص مي‌شود افزود:‌ انس با قرآن با تلاوت آغاز می شود و پیامبر اکرم (ص) در خطبه ماه شعبان فرمودند: ای مردم در ماه رمضان فرصت انس با آیات الهی فراهم است و از خداوند متعال توفیق روزه داری و قرائت قرآن کریم برایتان فراهم شود.

وی ادامه داد: این قرائت قرآن مقدمه ای برای درک مفاهیم قرآنی است وباید خواندن قرآن و درك صحیح مفاهیم این كتاب آسمانی را سرلوحه زندگی و تحصیل خود قرار دهند.

حجت الاسلامی هاشمی با بیان اینکه قرائت قرآن راه تعالي درجات بهشت است بیان داشت:‌ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: تعداد درجات بهشت به تعداد آیه‌های قرآن است، هنگامی که اهل قرآن وارد بهشت شود به او گفته می‌شود قرآن بخوان و بالا برو، برای هر آیه‌ای درجه‌ای است، بنابراین بالاترین درجه از آنِ حافظان قرآن است. یعنی به میزانی که شما قرائت قرآن داری ارتقا پیدا می‌کنید. اِرْقَأْ وَ اِقْرَأْ. یعنی ارتقا وجودی انسان متناسب با قرائتی است که از قرآن دارد منتهی توجه داشته باشید اِرْقَأْ وَ اِقْرَأْ، اقراء آنجا است! اقراء در جهان آخرت است!

وی خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ قرآنی دانست که زبان کل جهان اسلام است و ۱۲ فروردین در واقع تثبیت نظام اسلامی در دنیا  بود و برای معرفی این نظام نوپا در دنیا نیاز به یک رفراندوم بود و این امر به فرمان حضرت امام اتفاق افتاد و بیش از ۹۸ درصد مردم آری به جمهوری اسلامی رای دادند.

شایان ذکر است محفل انس با قرآن به همت سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه شب در مساجد جامع شهرستان های ماکو، شوط وپلدشت با همکاری ائمه جمعه این شهرستان های برگزار می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین