پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نخستین همایش منطقه ای حجاب،‌ عفاف و زیست عفیفانه در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

نخستین همایش منطقه ای حجاب،‌عفاف و زیست عفیفانه با ارائه ۳۷ مقاله علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه ازاد ماکو، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این همایش گفت: حضور دانشگاهیان در تبیین فرهنگ حجاب و عفاف حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه هرآنچه در مسیر هدایت لازم بود از طریق پیامبران ابلاغ شده است افزود:‌ خداوند از تمام نیازهای ما خبر دارد و می داند چه خطراتی مارا تهدید می کند لذا مسیر هدایت را بر اساس آن فراهم نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: هدف تمام انبیا هدایت انسان ها از ظلمات به سمت نور است و همه این احکام، بایدها و نباید ها و موضوع حجاب نیز برای هدایت انسان بوده و قطعا به نفع انسان ها است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان ساخت: زمینه زندگی بی نهایت و ابدی را عمل کردن به فرامین الهی فراهم می کند و عمل نکردن به این فراهم زندگی ابدی را مخاطره خواهد انداخت.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف مایه ارزش انسانهاست گفت :حجاب و عفاف به عنوان یک امر دینی، عامل مهم در تامین سلامت جامعه و حفظ بنیان خانواده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این همایش گفت: مکتب اسلام و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انسان پرور است.

حسین گروسی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو به دنبال تقویت ارتباط با دانشگاه ها است افزود: چشم انداز این منطقه، پایلوتی برای اقتصاد بدون نفت بوده و درصددیم تا در نشر فرهنگ غنی اسلامی پیشتاز باشیم.

وی از علما، اساتید و دانشجویان خواست تا برای تحقق شعار سال همراهی کرده و ایده پردازی کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: فعالان اقتصادی که اقدام به تولید پوشاک اسلامی در این منطقه نمایند از تخفیف و حمایت ویژه برخوردار خواهند شد.

وی هزینه کرد برای ارتقای فرهنگ بخصوص فرهنگ ناب اسلامی را به عنوان یک سرمایه گذاری برشمرد و گفت: بند‌ ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری‌(مدظله) اساس منطقی ضرورت توسعه مناطق آزاد است که باید جایگاه و کارکرد مثبت آن‌ تثبیت شود.

محمدرضا ولیلورئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: نگاه اسلام به بشر، رسیدن به تعالی و کمال است.

وی افزود: انسانی که بتواند بار الهی را بدوش بکشد باید از لغزش ها بدور باشد و موضوع حجاب در واقع سهل گیری است نه سخت گیری.

ولیلو تصریح کرد: تشکیل خانواده و ایجاد محیطی امن و سالم روحی و جسمی برای انسان ها از مراحل تعالی است.

در این مراسم از اساتید دانشگاه آزاد و نویسندگان مقالات حوزه حجاب و عفاف تجلیل شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین