پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

چتر حمایتی سازمان منطقه آزاد ماکو بر سر شرکت های تعاونی فعال

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از حمایت سازمان از شرکت های تعاونی فعال مردمی در سطح منطقه خبرداد و گفت: شرکت هایی که با مشارکت مردم اقدام به تولید و فعالیت اقتصادی نمایند از جنبه های مختلف حمایت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی  در دیدار با جمعی از اهالی روستای قیاس با تاکید بر رویکرد سازمان منطقه آزاد برای مردمی سازی اقتصاد در راستای جهش تولید تاکید کرد: شهروندان با تشکیل شرکت های تعاونی و ارائه طرح های توجیهی در حوزه های مختلف بویژه در کشاورزی میتوانند ازحمایت منطقه آزاد ماکو برخوردار شوند.

وی افزود: با توجه به اهمیت بخش تعاون در قوانین کشور و سابقه آن در فرهنگ دینی، در شرایط کنونی  تعاون و اقتصاد تعاونی عاملی مهم و کارساز برای رفع مشکلات است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آازد ماکو از  برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصادی سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر داد و اضافه کرد: برای مردمی‌سازی اقتصاد از شرکت های تعاونی سهامی عام حمایت ویژه می شود. در این خصوص مقدمات ارائه کارت ماکووندی انجام و با برخی بانک ها از جمله بانک ملت و سرمایه مذاکراتی صورت گرفته است.

گروسی خاطرنشان ساخت: مردمی سازی اقتصاد در فرایند توسعه کشور به ویژه در پایداری توسعه اقتصادی، بهبود و ارتقای سطح تولید و اشتغال و در نهایت در تحقق نرخ رشد هشت درصدی اقتصاد نقش موثری خواهد داست و در این راستا تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه روستایی مورد توجه اساسی قرار گرفته است.

شایان ذکر است در این جلسه اهالی روستای قیاس خواستار تخصیص زمین برای ایجاد شرکت تعاونی از سوی سازمان بودند که مورد موافقت قرار گرفت.

خاطرنشان می شود: امروزه در تمامی حوزه های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، مصرف،گردشگری، علوم آی تی و ارتباطات، علمی و دانشگاهی، دانش بنیان، امور بانوان، تجارت و صادرات ، رفاهی و خدماتی، فرهنگی و هنری و غیره شرکت های توانمند تعاونی در حال فعالیت هستند و در زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال قدم های مهمی برداشته اند.

تعاونی‌ها می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار و گفتمان اقتصادی عدالت‌خواهانه باشند، اما هیچ‌گاه نتوانسته‌اند جایگاه حقیقی خود در اقتصاد را کسب کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین